Jesteś wart swoich marzeń

Dlaczego ZAR

Firma Formenti została założona w 1979 roku. Ma długą tradycję i doświadczenie w drobiazgowym podejściu do technologii produkcji oraz jakości wykonania swoich jednostek pływających.
Dzisiaj łodzie ZAR sprzedawane na wszystkich głównych rynkach europejskich.

Projektowanie dzisiaj

Kilka dekad temu przybrzeżne miejscowości wypoczynkowe zaczęły dawać turystom szansę na polubienie morza. Ta sama łódka używana była do wędkowania, wypoczynku nad wodą, narciarstwa wodnego, przygód...

Potem pojawił się silnik zaburtowy, płaskodenne łódki, złożone materiały, komputery, symulacje. Morze stało się rynkiem z wieloma potrzebami.

Tak wygląda sytuacja, z którą zmierzyć się musi projektant w dzisiejszych czasach.

Z jednej strony mądrość pradawnych tradycji żeglarskich, z drugiej zróżnicowane potrzeby odpoczywających.

To ciężkie, ale pobudzające wyzwanie, wymagające kreatywności i biegłości.

My nie tylko projektujemy pontony. Opracowujemy najbardziej uniwersalne sposoby, w który mogą być użyte i jak są zrobione. Wszystko zależy od zharmonizowania: odpowiednia ilość technologii, odpowiedni typ rzemiosła, zdolności, ale także i dyscypliny.

Nasze cztery najważniejsze wartości:

+ Wymagania rynku: od tego zaczynamy

+ techniki i technologia pomagają w osiągnięciu wyników i jakości

+ inżynieria: wykonalność i koszty

+ projekt i styl, praktyczność i estetyka.

Trzeba złączyć te elementy w unikalną całość, która dostarczy najlepszych produktów, jakie dostępne są na rynku. Seria Zar jest wynikiem takiego podejścia do projektowania.

Chociaż ich styl jest łatwy do rozpoznania, każdy model został zaprojektowany osobno, a elementy, które nie zawsze są łatwe do połączenia, inaczej wymieszane.

Zar jest godną zaufania, wszechstronną serią, łatwą do użytku na morzu, bardzo wygodna i zbudowaną zgodnie z najwyższymi standardami.

Za sterem odczujesz przyjemność płynącą z kontrolowania łódki niezrównanej w swym wyrafinowaniu. To jak bycie w czołówce.

___________________________________________________________________

Jakość obserwacji i wrażeń

Jakość życia na pokładzie:

Przestrzeń, komfort i bezpieczeństwo są wynikiem przykładania dużej wagi do detali: uchwyty dla wszystkich pasażerów, żadnych prognozowanych zagrożeń, wodoszczelne zamknięcia, otwór wentylacyjny na przedniej szybie, ergonomiczne siedzenia, zmienny rozkład przestrzeni.

Jakość produkcji

Zajmujemy się wszystkimi detalami: warstwami o podwójnych łączeniach na pneumatycznych elementach,  plombami pod metalowymi częściami, samo zabezpieczającymi śrubami i nakrętkami (bez nitów do oderwania). Najlepszej jakości materiałami i skrupulatnym wykonaniem.

__  __  _____ __   _______   _______    _____   ________   ___   ____

Projekt i technologia

Matematyczne obliczenia, symulacje i definicja linii wody zawierają się w kształcie dziobu.

Wynikiem jest pierwszy prototyp łódki, który jest przetestowany i ulepszany, aż nie osiągnie wymaganego poziomu: pod względem bezpieczeństwa, wygody i wykonania, w takiej kolejności.

Testy są wykonywane w najróżniejszych warunkach morskich i pogodowych: wyniki pomagają określić wielkość i pojemność pokładu, który musi być wytworzony w zależności od środka ciężkości oraz statycznym i dynamicznym wyważeniu łódki w każdych warunkach i przy każdej prędkości.

Kiedy już wirtualny projekt zostanie doprowadzony do perfekcji, pięć obrabiarek numerycznych sterowanych komputerowo nadaje kształt prawdziwej łódce: cięcie po cięciu wiercą i udoskonalają części żywicy zwanej „czekoladą”.

Poprzez dokładne polerowanie, magiczny dotyk ręki kończy ostateczny prototyp, z którego otrzymamy kształt.

Kiedy już prototyp jest skończony, a kształty gotowe, nadchodzi czas na odlewanie, klejenie, siedziska i poduszki.

Wykwalifikowany nadzór produkcji kontroluje zachowanie harmonii pomiędzy wyrafinowanym rzemiosłem i zaawansowaną technologią.

Takie są narodziny nowego ZAR-a

___________________________________________________________________

Warstwowa budowa

Do konstrukcji pompowanych części łódek ZAR, używa się wyłącznie produktów ORCA® od Pennel Industries.: poliestru o wysokiej trwałości pokrytego chlorosiarczanem polietylenu i kauczukiem chloroprenowym.

Elementy tuby zrobione są z wewnętrznych i zewnętrznych połączeń stykowych i podwójnym łączeniem pomiędzy elementami tuby i kadłubem wzdłuż całego obwodu łódki.

Kadłub

Wielkość kadłuba jest najważniejszym parametrem wszystkich projektowanych elementów, określa jakość nawigacji w RIB-ie.

Przez brak długiej tuby i przesunięciu pawęży do tyłu aż do końca rufy, wszystkie modele ZAR mają dłuższy dziób niż inne, tradycjonalne RIB-y o tej samej długości.

Jak widać na poniższych planach, każdy model ZAR musi być porównywany z nieco dłuższym RIB-em by osiągnąć taką samą długość kadłuba.

Co więcej, brak elementów tuby w łuku (międzynarodowy patent) pozwolił zbudować dziób z głębokimi V i zbudować modele, które radzą sobie bardzo dobrze w każdych warunkach.

Późniejsze tunele tub (inny patent) powiększają uniesienie przy dużej prędkości, dlatego też pływanie jest przyjemniejsze w każdych warunkach na morzu.

_______________________________________________________________

Miejsce na pokładzie.

Wyjątkowość projektu ZAR – chwalącego się czterema międzynarodowymi patentami – miesza i podkreśla cechy, które zazwyczaj są sobie przeciwne.

Brak elementów tuby w łuku dziobu tworzy masę dodatkowego miejsca, do tego umożliwia zmianę kształtu dzioba i pokładu.

Po pierwszym zastanowieniu wynikiem jest niedościgniony komfort życia i unikalny wzór.

To, co w wielu przypadkach składa się tylko z ławki zmienione zostało w „hol”, poprzez wielkie przeprojektowanie części rufy i zmianę miejsca silnika, przedłużenia siedzeń nad częściami tub i wieloczęściowymi siedzeniami i poduszkami.

___________________________________________________________________

 

Akcesoria dodatkowe

Poza pompą powietrza, zestawem naprawczym i wiosłami załączonymi do każdego modelu ZAR-a, seria dodatkowych udogodnień podnosi zalety łódki: pokład słoneczny do opalania z poduszkami i stolikiem na metalowej, nierdzewnej nodze, System prysznicowy z 50/80 litrowym zbiornikiem, wieszaki dla łatwego rozlokowania rzeczy, słoneczny baldachim - zadaszenia, dodatkowy mostek na rufie, pokrycie na noc lub do transportu, panel świetlny z zestawem przełączników.

Marski namiot kempingowy jest wart dodatkowej uwagi i jest dostępny  dla wszystkich modeli. Polepsza żywotność modeli ZAR zmieniając je w prawdziwe morskie RV na weekendy, wakacje na morzu i w naturze.

ZAR jako jednostka pomocnicza.

Jednostki ZAR mogą być użyte jako jednostka pomocnicza (tender) dla dużych jednostek dzięki ich wielkiej wygodzie życia na pokładzie i łatwym przechowywaniu w małym pomieszczeniu.

Jednostki pomocnicze ZAR są produkowane w kolorach i o cechach wybranych specjalnie by jak najlepiej odpowiadać na wymagania jednostek pomocniczych.

___________________________________________________________________

 

Rozwijany i dopracowywany przez lata, system jakościowy firmy został nagrodzony certyfikatem ISO 9002 przez Italian Mercantile Registry.

Najbardziej nowoczesny system IT wraz z silnym, wyszukanym systemem 3D został wprowadzony w latach 2000. Dziś, cały zakres prototypów, odlewów pełnowymiarowych i w skali modelów jest produkowany przez maszyny CNC, które gwarantują największą precyzję.

Przyszłość już jest tutaj: w ZAR-FORMENTI, dzięki badaniom i rozwojowi najnowszych, przyjaznych środowisku materiałom i praktyce produkcyjnej.

NOWOŚĆ!!!

KÓŁKA TRANSPORTOWE 

CENA 369,- PLN

 

NOWOŚĆ!!! ALLEGRINI Y-300

Z KONCENTROWANY ŚRODEK DO CZYSZCENIA PONTONÓW, ZĘZ, SILNIKÓW. WYSTARCZA NAWET NA 25 LITRÓW BARDZO WYDAJNEGO PŁYNU.

CENA 49,- PLN op. 1 litr

Wirtualne wycieczki

stat4u